Autorica: Andrea Žigić-Dolenec, novinarka i stručna suradnica za medije, predavačica na Akademiji za poduzetništvo
Živimo u svijetu medija. Oni u velikoj mjeri utječu na naše živote, oblikuju naše stavove, pomažu nam u donošenju odluke o tome što ćemo kupiti, za koga ćemo glasati. Pomoću medija se informiramo, educiramo i zabavljamo. Pomoću njih komuniciramo, predstavljamo sebe, svoj proizvod, usluge, brand…
Da, mediji mogu biti nemilosrdni i manipulativni, mogu izazivati nepovjerenje i zazor zbog konstruiranja stvarnosti, senzacionalizma ili dezinformacija, ali su istovremeno izrazito korisni. Zamislite samo koliko je humanitarnih akcija pokrenuto zahvaljujući medijima ili koliko ste korisnih znanja dobili upravo koristeći medije. Zašto ne biste maksimalno iskoristili njihove dobre strane?
Prijateljstvo s medijima
Medije svakako ne treba doživljavati kao prijetnju nego kao sredstvo koje nas povezuje, koje nam omogućuje da se razvijamo, da svoje ideje i poruke predstavimo onima koji će znati prepoznati njihovu vrijednost, da postanemo vidljivi…
Društvene mreže su izvrstan kanal za medijsku komunikaciju kad želimo predstaviti svoje proizvode i usluge, ali za izgradnju imidža tvrtke potrebno je više od toga. I zato je bitno poznavati kako tradicionalne tako i nove medije.
Komunikacija s medijima neizostavan je dio poslovnog umrežavanja koje stvara poslovne prilike. Taj odnos temelji se na uzajamnom povjerenju i uvažavanju. A kad shvatite kako razmišljaju urednici i novinari osjećat ćete se sigurno u medijskom okruženju, moći ćete odvažno postaviti svoje komunikacijske ciljeve i pozicionirati se u medijskom prostoru.
Osviješteno i produktivno korištenje medija pretpostavka je vaše uspješnosti jer nemoguće je zamisliti uspješan brand bez medijske prisutnosti.
Svakako je preporučljivo svoju medijsku strategiju povjeriti stručnjaku, ali vi ste i dalje ti koji mu dajete inpute. Na temelju vaših informacija, on će kreirati medijsku kampanju, a to će biti daleko jednostavnije i kvalitetnije ako i sami razumijete medije.
Medijska pismenost kao jedna od ključnih kompetencija 21. stoljeća
Oko nas je neograničen medijski izbor, mnoštvo dostupnih medijskih sadržaja koji utječu na naše ponašanje, oblikuju naše mišljenje, određuju naše djelovanje. Suvremena informacijsko-komunikacijska tehnologija u digitalnom okruženju, koja podrazumijeva gotovo neograničene komunikacijske slobode i dosege, omogućuje nam da svi izrazimo svoje mišljenje i da ono bude vidljivo svima. Novi mediji i komunikacijske platforme unijeli su velike promjene u medijski prostor koji je postao dostupniji, što ima svojih prednosti, ali i nedostatka.
Zato je bitno:
• razumjeti kako mediji funkcioniraju
• shvatiti koje su poduzetničke priče zanimljive medijima
• znati prepoznati, ali i kreirati kvalitetne medijske sadržaje
• svladati vještinu nastupanja u medijima
• izgraditi prijateljski odnos s medijima i ostvariti dugoročnu suradnju s njima.
Zato je potrebno stalno unaprjeđivati svoju medijsku pismenost koja je postala jedna od ključnih kompetencija 21. stoljeća. Omogućuje nam da se učinkovito i sigurno koristimo medijima, da razumijemo medijske poruke, da prepoznajemo lažne vijesti, manipulacije, informacije koje su kvalitetne i one koje to nisu, ali i da sami stvaramo kvalitetan medijski sadržaj.
Medijski pismena osoba ne samo da razumije kako funkcioniraju mediji, već ima sposobnost kritičkog promišljanja i vrednovanja medijskog sadržaja, odgovornog korištenja informacija, vizualnog i jezičnog izražavanja i produkcije medijskih sadržaja. A sve nam je to potrebno želimo li biti uspješni i prisutni u medijima ili pak koristiti medije kao relevantan izvor informacija na koje ćemo se osloniti u svom poslovanju.
Želite li sami otvoriti vrata medija i demistificirati ih, pridružite nam se na besplatnom webinaru 27. siječnja 2022. u vremenu od 17:30 do 19:00 sati putem ZOOM platforme. Poveznicu preuzmite ovdje.