O NOVCU, ŽELJAMA I MOGUĆNOSTIMA
Financijska pismenost za djecu neformalan je program obrazovanja namijenjen djeci od 4. do 6. razreda osnovne škole
38 nastavnih sati
POU Varaždin, Hallerova 1/II
Početak nastave po popunjenosti grupe.
Program
Uvod u financijsku pismenost za djecu
Teme:
- Što je novac
- Novac kroz povijest
- Novac različitih država
- Čemu služi novac
- Što je tekući račun
- Što je štednja
- Što je kredit
- Što je plaća
- Što su troškovi
- Kako izraditi proračun
- Kako možemo zaraditi novac
- Školovanje i izbor zanimanja
- Kako i zašto trebamo štedjeti
- U što sve možemo ulagati novac
Broj školskih sati
8
Metode:
- interaktivna radionica
- vježbe u grupama
- predavanje
- kviz
Cilj / ishodi:
Usvajanje osnovnih znanja i vještina iz područja financijske pismenosti za djecu
Upoznavanje i razumijevanje uloge novca u svakodnevnom životu i važnosti promišljanja o stjecanju i trošenju novca
Predavačica: mr. sc. Asja Lajtman Bosilj
Platno poslovnog modela
Teme
- Platno poslovnog modela – upoznavanje s platnom
- Što proizvodimo/nudimo (Ponuda)
- Tko će kupiti to što nudimo (Segmenti kupaca)
- Zašto bi netko želio kupiti proizvod (Ponuda vrijednosti)
- Gdje će kupac naći naš proizvod i kako ćemo mu pristupiti (Kanali distribucije, Odnosi s kupcem)
- Što nam sve treba da bismo mogli biti uspješni u svom poslu (Ključne aktivnosti, resursi, partneri)
- Koliko ćemo zaraditi – a koliko potrošiti (Izvori prihoda / Troškovi)
Broj školskih sati
8
Metode:
U savladavanju ovih alata interakcija će se odvijati na 3 razine:
- pojašnjavanje elementa kroz individualni pristup svakom polazniku na njemu razumljiv način
- na zabavan i interaktivan način izvodit će se vježbe u grupama kako bi polaznici imali priliku iskusiti naučeno
- nakon iskustva stečenog vježbanjem potaknuti ih na razmišljanje kako bi to što su naučili mogli koristiti
Cilj/Ishodi:
Upoznati učenike s načinom kako organizirati poslovanje da bi posao bio
uspješan i profitabilan
Djeca će:
- upoznati Platno poslovnog modela
- upoznati devet elementa poslovnog modela
- naučiti kako odrediti svoje kupce
- steći razumijevanje što je to vrijednost proizvoda i kako opisati vrijednost njihovog proizvoda kupcu
- potaknuti ih na razmišljanje kroz pitanje zašto bi netko kupio baš njihov proizvod
- napraviti vježbu i osmisliti poslovni model ”
Predavačica Snježana Kupres
Proizvodnja
Teme
- Istraživanje ponude tržišta: Učenik će samostalno istražiti ponudu tržišta odabranog proizvoda kao i sirovina iz kojih se proizvod priređuje.
- Kupnja sirovina i pribora za proizvodnju: Učenik će samostalno obaviti kupovinu potrebnog pribora i sirovina
- Proizvodnja proizvoda mliječno-kiselog vrenja – Učenik će samostalno prema utvrđenom protokolu pripremiti proizvod mliječno- kiselog vrenja
- Kontrola kvalitete proizvoda – Učenik će određivati prisutnosti korisnih mikroorganizama u mliječnim proizvodima i kontrolirati kvalitetu prema predlošku
- Prezentacija i degustacija: Učenik će procijeniti korektnosti izvedbe praktičnog zadatka, što obuhvaća pravilnu primjenu protokola i pridržavanje pravila rada pri proizvodnom procesu. Učenik će procijeniti kvalitetu dobivenog proizvoda
- Prodaja: Učenik će procijeniti vrijednost proizvoda i prodati proizvod roditeljima prema ponudi koju je samostalno izradio. Učenik će prirediti samostalno reklamne primjerke za prodaju proizvoda.
Broj školskih sati: 6
Metode
Učenje i poučavanje temelji se na prirodoznanstvenom pristupu. Učenici trebaju samostalno izvoditi praktični rad a učitelj je samo moderator procesa poučavanja.
Učenici će stjecati znanja i vještine primjenom učenja otkrivanjem, pri čemu se razvija preciznost opažanja, uočavanje povezanosti pojava i procesa te prepoznavanje uzročno-posljedičnih veza. Zaključivanje na temelju rezultata praktičnog rada potiče procese analize, sinteze, kritičkog promišljanja, uspoređivanje i procjenu, argumentiranje opažanja, postupaka ili stavova, kao i razvijanje prezentacijskih i komunikacijskih vještina.
Cilj
Osposobiti učenike za znanstveno utemeljeno, samostalno i odgovorno djelovanje u istraživačkim procesima kao i u svakodnevnom životu vezano uz proces proizvodnje proizvoda te stjecanje spoznaja o ekonomičnom pristupu kod kupovine i proizvodnje.
Djeca će steći osnovne kompetencija u području izvođenja praktičnih radova pri proizvodnji proizvoda; biti osposobljeni za samostalno kreiranje proizvoda kao i njegovu distribuciju; bit će im omogućen suradnički način izvršavanja zadataka unutar radne skupine; njihove kompetencije će se osuvremeniti korištenjem suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije, u skladu sa suvremenim znanstvenim spoznajama i dostignućima
Predavačica: Lidija Klampfl, prof.
Vještine intra i interpersonalne (financijske) komunikacije
Teme:
- Uvod (Zašto je važno dobro komunicirati – Osnove komunikacije) – 3 sata
Teorija: verbalna, neverbalna komunikacija, intrapersonalna i interpersonalna komunikacija, javni nastup (usmena i vizualna prezentacija), priprema i izvođenje prezentacije.
Praktični dio: savladavanje osnovnih vještina javnog nastupa (upravljanje vremenom, trema, ostvarivanje interakcije s publikom…), izrada prezentacije.
- Kako uspješno upravljati potrebama i željama – 3 sata
Teorija: definirati, vrijednosti, potrebe, želje
Praktični dio: osvijestiti razliku između stvari koje trebamo i koje želimo, potaknuti polaznike na razmatranje mogućnosti prije konačnog odabira, potaknuti polaznike na razmišljanje o reklamama i njihovom (stvarnom) značenju i značaju
- Javni nastup i prezentacija proizvoda – 2 sata
Praktični dio: prezentiranje proizvoda po izboru
Broj školskih sati: 8
Metode
praktični rad (vježbe)
2 sata teorije
6 sati praktičnog rada – vježbi”
Cilj
Usvajanje općih znanja i vještina potrebnih za učinkovitu intra i interpersonalnu komunikaciju s naglaskom na stjecanje više razine kompetencija (znanja i vještina) iz područja osnovne ekonomske i financijske pismenosti.
Djeca će naučiti osnovne pojmove vezane za komunikacijske procese u području financijske pismenosti djece i mladih (11-14 godina), steći sposobnosti učinkovite verbalne i neverbalne komunikacije, steći sposobnost upravljanja vlastitim potrebama i željama – razumni potrošač, naučiti povezivati stečena znanja s primjerima dobre prakse.
Predavačica: dr.sc. Vesna Haluga
Poslovno pripovijedanje za juniore – kreiranje poslovne priče
Teme:
- Uvod u poslovno pripovijedanje
- Tko sam ja? Što su moje snage i koje su moje vrijednosti
- Koje su snage mojega proizvoda (ili zašto mislim da je to top proizvod)
- Vježbe pripovijedanja (storytellinga)
- Vježbe kojima se osnažuje veza pripovjedač – publika/kupci
- Pet koraka uspješnoga poslovnog pripovijedanja koji vode do uspješne poslovne priče
Broj školskih sati: 8
Metode:
- predavanje
- razgovor
- storytelling vježbe
- dramske i govorne vježbe
Teorija: 2 sata (protkana praktičnim primjerima i vježbama)
Vježbe: 6 sati – osvijestiti djecu-polaznike kako zahvaljujući svojim vrijednostima i posebnostima svojega proizvoda uspješno pripovijedati o svom poslovnom poduhvatu preko modela poslovne priče.
Cilj:
Djeca će naučiti što je to poslovno pripovijedanje i kako ono pomaže u predstavljanju proizvoda, primijeniti strategiju poslovnoga pripovijedanja kroz vježbe, osvijestiti kako poslovno pripovijedanje daje oslonac u kreiranju pisanih sadržaja i usmenog predstavljanja, naučiti kako zainteresirati publiku/kupce i zadržati njezin/njihov fokus pomoću modela poslovne priče, savladati pet koraka uspješnoga poslovnog pripovijedanja koje vodi prema uspješnoj poslovnoj priči.
Predavačica: dr.sc. Martina Hranj
Simulacija prodaje (sajam)
Polaznici će na kraju proizvodnje osmisliti marketinšku priču za svoj proizvod te će definirati cijene svojih proizvoda. Kroz simulaciju prodaje polaznici će učiti i vježbati prezentacijske i prodajne vještine.
Konačan cilj ovog neformalnog programa obrazovanja je naučiti vrijednost novca, znati uskladiti svoje želje i financijske mogućnosti i razumjeti zašto nešto košta toliko koliko košta – od slatkiša do bicikla, čokolade i sl.