Brending vs internet marketing – što je danas važnije?

Brending vs internet marketing – što je danas važnije?

Piše: Nikolina Tomašković

Na sve strane možemo čuti moćnu riječ „brending“ i koliko je važno stvarati brend. Ujedno znamo da je važna vidljivost na internetu pa moramo imati na umu presudnu ulogu koju internet marketing ima u današnje vrijeme. No što je važnije? Da bismo dobili odgovor na to pitanje važno je da stavimo ove pojmove u međuodnos i prvo postavimo neka druga važna pitanja. Pa krenimo redom…

Što je brending?

Brending je proces u kojem stvaramo prepoznatljivu sliku o tvrtki na temelju imena, simbola, dizajna i vrijednosti. Uspješan brending kreira jaku pozitivnu percepciju o tvrtki, proizvodima i uslugama, što podrazumijeva jasno razlikovanje od konkurencije čime se gradi zajednica lojalnih kupaca. Istraživanje je pokazalo da čak 87% kupaca smatra konzistentno brendiranje putem svih online i tradicionalnih kanala važnim. Zato morate biti dosljedni u stvaranju svog brenda kako bi ciljna publika stvorila i održavala jasnu sliku o tome tko ste i što od vas mogu očekivati.

Što je internet marketing?

Internet marketing je marketinška komunikacija o brendu, proizvodima i uslugama, koja se provodi putem interneta. Obuhvaća web stranice, vidljivost u Google tražilici, oglašavanje na internetu, prisutnost na društvenim mrežama, email poruke i druge kanale na internetu. Internet marketing je izrazito važan jer smo svi svakodnevno prisutni na internetu. Na internetu pratimo novosti, provodimo slobodno vrijeme, izvršavamo kupovinu, obavljamo privatnu i poslovnu komunikaciju, tražimo ono što nam treba. Budući da su se svi oblici socijalnih i novčanih transakcija preselili u digitalni svijet, onda i marketinška komunikacija to mora slijediti.

Brending i internet marketing, ruku pod ruku

Sad kad znamo da i brending i internet marketing imaju veliku važnost, jasno je da ne trebamo birati između to dvoje nego ih uskladiti. Drugim riječima, kad znate kakav identitet želite stvoriti i kakve poruke želite poslati onima kojima se obraćate, važno je da prenošenjem poruke putem kanala na internetu dođete do svoje ciljane publike. Tek konzistentnim komuniciranjem poruka ćete stvarati jasnu sliku o svojoj tvrtki, proizvodima i uslugama, odnosno – stvarat ćete brend. Krajnji cilj je da radite ciljani marketing i da pružanjem usluga i proizvoda osvojite zadovoljstvo klijenata, a zatim da oni dalje šire doseg vaše poruke i jačaju vaš brend.

No da biste gradili brend i radili uspješan marketing putem interneta prvo trebate odgovoriti na ova pitanja:

  1. Tko su vaši idealni kupci?
  2. Koji problem rješavate?
  3. Tko vam je konkurencija i koja je vaša konkurentska prednost?
  4. Zašto radite to što radite?

Iako internet nudi odlične mogućnosti za marketing, na njemu već postoji ogromna količina sadržaja. Zato morate prepoznati vaše idealne kupce kako biste mogli napraviti uspješnu marketinšku komunikaciju kroz pomno odabrane kanale komunikacije i pažljivo kreirane poruke.

Kako napraviti profil idealnog kupca i kako će vam to omogućiti uspješan brending i internet marketing saznajte u webinaru „Tko je vaš idealni kupac/klijent?“ koji će biti objavljen na Facebook stranici Pučkog otvorenog učilišta Varaždin.

Promjena veličine fonta
Kontrast