Kako zaraditi novac od svog talenta – budi kreativac poduzetnik

Kako zaraditi novac od svog talenta – budi kreativac poduzetnik

Autorica: Ana Šerić, vlasnica brenda BITE ART

Vlasnica brenda BITE ART, hrvatskog suvenira, Ana Šerić zarađuje prodajom svoje ideje – originalnog poklona koji se sastoji od 4 paprenjaka i košta 150,00 kn. Kako ona tvrdi, svi su oduševljeni time! Naravno, ne zarađuje tako da prodaje obične paprenjake (koje ujedno obožava), jer nema slastičarnicu, već koncept, priču, ideju – jer je kreativka!

Kako Ana vidi kreativce u svijetu biznisa i s kojim izazovima se suočava, pročitajte u njenom blogu:

Nedavno sam čula tvrdnju da su poduzetnici zapravo umjetnici. Ne bih se složila s time, ali zato mislih da umjetnici i ostali kreativci vrlo lako mogu postati poduzetnici. Sve što trebaju kako bi zarađivali od vlastitog talenta je kvalitetno obrazovanje i stav prema novcu. Naime, talent se ne može naučiti, business na svu sreću može!

Osnovni problem leži u krivoj predodžbi da kreativci stvaraju iz ljubavi, što je točno, te da je novac nešto što negativno utječe na stvaralaštvo – što je potpuno netočno.

Naravno da svi mi koji imamo sreće da imamo kreativni mozak uživamo u onom što radimo. To, međutim, ne znači da ćemo lošije raditi ne razmišljajući usput kako ćemo platiti račune i preživjeti godinu. Naprotiv. Oslobađanje od straha za financijsku sigurnost nosi nam slobodu i mogućnost da se bavimo onime što doista želimo u punom kapacitetu.

Nekoliko je primjera iz kojih se može shvatiti srž problema.

  1. Kreativci teško određuju cijene svojih usluga ili proizvoda

Često mi se događa da me poznanici zovu i pitaju što mislim koliko bi nešto trebali naplatiti.
“Koliko da naplatim snimanje promo videa za školu?“, “Koliki honorar da tražim od galerije?“, “Koliko bi koštao ovaj set naušnica?“, „Koliko da naplatim montažu?“.

Zapravo je vrlo jednostavno – vaša usluga ili proizvod košta onoliko koliko je netko spreman platiti.
To ovisi o više faktora: kako ste se pozicionirali na tržištu, radite li na količinu, imate li višu cijenu, koliko ljudi zna za vas, jeste li ime tj. brend?

U svakom slučaju imajte na umu – ono što radimo, a ne prodajemo, nije posao već hobby!

  • Kreativci često imaju sindrom varalice

Vjeruju da zapravo ne zaslužuju uspjeh i/ili pohvale te da pogrešno ostavljaju dojam da su kompetentniji nego što jesu. Stalno se propitkuju i misle da im nedostaje znanja ili stručnosti, da su angažman ili posao dobili pukom srećom i sreći pripisuju svoje zasluge. Često umanjuju vrijednost vlastitog uspjeha pa misle da je zadatak “bio lagan“ ili da su postigli uspjeh zahvaljujući nekom drugom. *Sindrom varalice je pojam iz psihologije koji vrlo lako možete detaljnije istražiti.

  • Stalno nalaze opravdanja za neuspješnu prodaju pod geslom Umjetnost se ne prodaje

To jednostavno nije istina. Zašto?

Svjesni smo činjenice da je tržište sve zahtjevnije i tu se dizajn odlično pozicionirao. Potencijalni kupci imaju novac i rado bi ga uložili u artefakte, no postavlja se pitanje gdje kupac može pronaći ono što se nudi? Kreativci su često samozatajni na društvenim mrežama, kvalitetan portal ne postoji. Tržište kreativaca – ako izuzmemo malobrojne galerije – svodi se na FB i IG stranice gdje poduzetniji nude svoje proizvode, no takve su stranice često neprofesionalno napravljene: na njima se ne ističu cijene i zapravo potencijalne kupce ne samo da ne vuku za rukav nego ih i odbijaju razno raznim maltretiranjima poput cijena u inbox itd. Umjetnost se prodaje, postoji tržište. Ako je vi ne prodajete, to samo znači da nešto krivo radite.

  • Skloni su neurednom radnom vremenu što lako dovodi do slabe učinkovitosti

Vrijeme neurednih boema kojima klijenti dolaze u atelje je iza nas. Vjerujte, veliki umjetnici i kreativci su prije svega veliki radnici. Organizacija vremena je ključ uspjeha. Sigurno poznajete ljude koji imaju mnogo obaveza, što poslovnih što obiteljskih i uvijek nekako sve stižu, a vi se pitate kako? Stvar je u organizaciji. Pitanje nije koliko smo dugo radili, nego koliko smo efektivno radili? O organizaciji vremena se može puno naučiti. Ja imam troje djece, tvrtku i obrt i znam o čemu pričam. Naučila sam.

  • Svjesni su da je dosta njihovih kolega u sličnoj situaciji, pa se lako mire s time

Nažalost, u Hrvatskoj postoji veliki strah od neuspjeha pa često donesemo odluku kako sad baš nije najbolje vrijeme za naš novi pothvat i onda ni ne krenemo. To je možda najveća greška koju kreativci rade. Neuspjeh je samo još jedna škola na putu do uspjeha. Ne uspoređujte se. Vi imate svoj život i svoj san, a naše vrijeme na ovom svijetu je ograničeno. Samo je pitanje kako ćemo ga provesti i koliko ćemo ga naplatiti kada radimo. Nemojte se tješiti neuspjesima drugih, bodrite ih i učite iz tuđih i svojih grešaka. Ne želite biti frustrirani bake i djedovi koji nikada nisu ni probali. Hej! Pa barem kreativci imaju muda. Pokažite da imate hrabrosti i skočite. Kad jednom naučite plivati znate i sami – to se ne zaboravlja!

Pozivamo vas da popratite BESPLATAN WEBINAR ‘Kreativci u businessu’ u ponedjeljak, 07. lipnja 2021. godine u trajanju od 18:00 h do 19:30h na ZOOM-u. Osigurajte svoju ZOOM poveznicu pravovremenom prijavom: Prijavni obrazac